پایانه های مسافربری تهران                     

ترمینال غرب تهران

ترمینال غرب یکی از بزرگ ترین ترمینال های تهران است که اکثر تعاونی های اتوبوسرانی کشور در آن نمایندگی فعال دارند و برای بیشتر شهرهای کشور به ویژه شهرهای غربی خدمات ارائه می کنند. این ترمینال دسترسی نزدیکی به میدان آزادی دارد و مسافران برای جابه جایی در شهر تهران گزینه های زیادی پیش روی خود دارد. علاوه بر اتوبوس خودروهای سواری نیز در کنار در ورودی فعالیت دارند که با هزینه و سرعت بیشتری شما را به مقصد می رسانند. در حال حاضر ۲۹ شرکت مسافربری با روزانه مجموعا ۱۱۴ سفر (مبدا و مقصدهای تکراری شمرده نشده اند) در ترمینال غرب فعال هستند. در ادامه برخی از شهرهای بزرگی که برای آن سرویس ارائه می شود را به شما معرفی می کنیم. برای اطلاع از ساعت حرکت اتوبوس های ترمینال غرب به تعاونی های هریک مراجعه کنید.

مسیرهای خروجی از ترمینال غرب:

ابهر اردبیل اربیل ارومیه استانبول آنکارا اصفهان
باکو بانه تبریز تفلیس رامسر رشت زنجان
کرمانشاه ماکو مشهد همدان یزد شبستر سلیمانیه
باتومی شیراز ایلام سنندج ایروان ساوه کامیاران

ترمینال جنوب یا ترمینال خزانه قدیمی ترین پایانه مسافربری تهران

در حال حاضر ۱۱ شرکت مسافربری در آن مشغول ارائه خدمات هستند و روزانه ۱۱۶ سفر (مبدا و مقصدهای تکراری شمرده نشده اند)  در این پایانه انجام می شود که بیشتر شامل شهرهای مرکزی و جنوبی کشور می شود، در ادامه برخی از آن ها را نام می بریم.

مسیرهای خروجی از ترمینال جنوب

آبادان اراک اردبیل آستانه اصفهان اندیمشک اهواز
بجنورد بروجرد بم بندرعباس بوشهر تایباد تبریز
جهرم خرم آباد خمین دامغان دزفول رفسنجان زاهدان
سبزوار سمنان شاهرود شهرکرد شوشتر شیراز عسلویه
کازرون کاشان کاشمر کرمان گلپایگان مسجد سلیمان مشهد
ملایر نهاوند همدان یاسوج یزد

ترمینال شرق، پایانه ای مسافربری برای رفتن به شهر های شمال شرقی ایران

این مورد ازپایانه های مسافربری تهران در سال ۱۳۶۰ با مساحت ۵٫۳ هکتار افتتاح شد . طرح گسترش و تبدیل آن به بزرگ ترین پایانه مسافربری خاورمیانه در دست احداث است و از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و هدف آن است که هر روز ۱۲۰ هزار مسافر با آن جابه جا شوند. در حال حاضر ۳۱ تعاونی در آن فعال هستند و روزانه سفرهای متعددی در این پایانه انجام می شوند. در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم. ترمینال شرق گوشه انتهایی تهران پارس است و خارج از آن سواری ها برای مقاصد مختلف وجود دارند. این ترمینال بیشتر برای شرق و شمال شرقی کشور خدمات ارائه می دهد. برای رسیدن به آن می توانید از بی آر تی تهران پارس استفاده کنید.

مسیرهای خروجی از ترمینال شرق

اراک اصفهان آمل بابل بجنورد بندرترکمن ساری
سبزوار قوچان گرگان گنبدکاووس گلپایگان مشهد یزد

ترمینال بیهقی، پایانه ای در کنار میدان آرژانتین

پایانه بیهقی یا ترمینال آرژانتین از دیگر پایانه های مسافربری تهران است که دسترسی آسانی به مرکز شهر دارد. برای استفاده به این ترمینال می توانید از خطوط بی آر تی (تهرانپارس و انقلاب) استفاده کنید. البته پایانه اتوبوسرانی داخل شهری بیهقی نیز در کنار آن است و می توانید سوار بر آن ها هم به میدان آرژانتین بیایید. در حال حاضر ۴ تعاونی مسافربری در آن خدمات ارائه می کنند و روزانه ۴۷ سفر (مبدا و مقصدهای تکراری شمرده نشده اند)  در آن انجام می شود.

مسیرهای خروجی از ترمینال بیهقی

اراک ارومیه اصفهان اهواز بابلسر بروجرد بوشهر
تبریزجهرم چالوس خرم آباد رشت ساری سنندج شاهرود
شبستر شهرکرد شیراز کرمان کرمانشاه گرگان مشهد
همدان یزد گنبد کاووس کلاچای