101010

بازار سنتی ستارخان یکی از محبوب‌ترین و وسیع‌ترین بازارهای محدوده غرب تهران است که دارای چندین فاز بوده و از سمت خیابان‌های ستارخان، گلاب، جلال آل احد، خسرو و سازمان آب به آن دسترسی وجود دارد.

بازارچه سنتی ستارخان در فازهای گوناگونی با نام‌های مختص به هر فاز زیر پل یادگار امام احداث شده است و با قدم زدن در آن و ورود به هر فازش می‌توان به راحتی متوجه وجود تفاوت‌هایی بارز در بافت هر بخش از این بازار شد. این بازارچه که یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ستارخان تهران است دارای تفاوت‌های بسیاری زیادی در بخش‌ها و فازهای مختلف خود است. جنس، کیفیت، تنوع و قیمت کالاها در هر بخش از بازار ستارخان کاملا متفاوت است.

ساعت کار بازار سنتی ستارخان از ساعت 9:30 صبح الی 9 شب و پنجشنبه‌ها الی 10 شب مشغول به فعالیت است. در شب‌های عید درب بازار را در فازهای مختلف آن با توجه به میزان حضور جمعیت مراجعه کننده در ساعات مختلفی می‌بندند اما همگی بیشتر از ساعت 10 شب مشغول به فعالیت هستند. در ماه‌های رمضان بازار ستارخان بعد از ساعت افطار و تا پاسی از شب باز بوده که البته این قانون نیز در فازهای مختلف آن بسته به جمعیت مراجعه کننده متفاوت است.